ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ПИТАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ
“Теорія
галузевих ринків”
1 Фірма. Сучасні концепції фірми:
технологічний, контрактний і стратегічний підхід.
2 Ринок. Класифікація ринків, ідентифікація кордонів.
3 Галузь. Класифікація галузей, структура галузі.
4 Галузевий ринок. Показники розміру фірми.
5 Класифікація ринкових структур.
6 Досконала конкуренція. Ринкова структура та її основні риси.
2 Ринок. Класифікація ринків, ідентифікація кордонів.
3 Галузь. Класифікація галузей, структура галузі.
4 Галузевий ринок. Показники розміру фірми.
5 Класифікація ринкових структур.
6 Досконала конкуренція. Ринкова структура та її основні риси.
7 Вплив віддачі від масштабу на рівновагу. Ціноутворення
на рівні граничних витрат і його вплив на суспільний добробут.
8 Монополія. Види монополій. Х - неефективність монополії.
8 Монополія. Види монополій. Х - неефективність монополії.
9 Громадські витрати існування монополії.
10 Монопольна влада. Визначення, прояви, нормальна і економічний прибуток.
11 Показники монопольної влади. Коефіцієнт Бейн (норма економічного прибутку). Коефіцієнт (індекс) Лернера. Коефіцієнт Тобіна (q - Тобіна). Коефіцієнт Папандреу.
12 Модель Курно. Конкуренція в обсязі випуску. Функції кращої реакції. Рівновага в моделі.
10 Монопольна влада. Визначення, прояви, нормальна і економічний прибуток.
11 Показники монопольної влади. Коефіцієнт Бейн (норма економічного прибутку). Коефіцієнт (індекс) Лернера. Коефіцієнт Тобіна (q - Тобіна). Коефіцієнт Папандреу.
12 Модель Курно. Конкуренція в обсязі випуску. Функції кращої реакції. Рівновага в моделі.
13 Модель для двох і N учасників. Вплив
числа фірм на добробут. Модель з неоднорідними фірмами.
14 Модель лідера-веденого Штакельберга. Перевага першого ходу і рівновага. Вплив на добробут.
14 Модель лідера-веденого Штакельберга. Перевага першого ходу і рівновага. Вплив на добробут.
15 Модель Бертрана. Цінова конкуренція.
Існування рівноваги.
16 Вплив виробничих обмежень, цикли
Еджворта. Умови ціноутворення вище граничних витрат.
17 Модель домінуючої фірми Форхаймера. Умови реалізації домінування. Статичний і динамічний ціноутворення. Модель «самогубного ціноутворення» домінуючою фірми.
18 Порівняльний аналіз моделей. Вплив обмеженості виробничих потужностей.
17 Модель домінуючої фірми Форхаймера. Умови реалізації домінування. Статичний і динамічний ціноутворення. Модель «самогубного ціноутворення» домінуючою фірми.
18 Порівняльний аналіз моделей. Вплив обмеженості виробничих потужностей.
19 Можливість і стійкість змови.
Динамічні стратегії.
20 Диференціація продукту. Вертикальна і горизонтальна диференціація продукції, підходи до вимірювання ступеня диференціації продукції.
21 Найпростіші моделі. Ефекти власної та перехресної ціни.
20 Диференціація продукту. Вертикальна і горизонтальна диференціація продукції, підходи до вимірювання ступеня диференціації продукції.
21 Найпростіші моделі. Ефекти власної та перехресної ціни.
22 Кількісні та цінові ігри при
неоднорідних продуктах, модифікація моделей Курно і Бертрана.
23 Модель послідовних дій.
24 Монополістична конкуренція. Фірми та торгові марки.
24 Монополістична конкуренція. Фірми та торгові марки.
25 Рівновага Чемберліна при
монополістичній конкуренції. Вплив постійних витрат на кількість марок і стан
ринку.
26 Аллокативная неефективність
монополістичної конкуренції і доводи за продуктове різноманіття.
27 Просторові (адресні) моделі. Модель лінійного міста, «парасольки Хотеллінга», вплив структури витрат на рівень диференціації, послідовний вхід в галузь.
27 Просторові (адресні) моделі. Модель лінійного міста, «парасольки Хотеллінга», вплив структури витрат на рівень диференціації, послідовний вхід в галузь.
28 Модель кругового міста Салопа, оптимальний рівень
диференціації і диференціація при вільному доступі на ринок.
29 Модель Ланкастера, продукт як сукупність споживчих характеристик.
29 Модель Ланкастера, продукт як сукупність споживчих характеристик.
30 Модель вертикальної диференціації
продукту Саттона.
31 Заходи концентрації. Індекс концентрації. Індекс Херфінделя-Хиршмана. Індекс ентропії. Дисперсія ринкових часток і логарифмів ринкових часток. Індекс Джині.
32 Бар'єри входу в галузь. Витрати на вхід, безповоротні витрати.
31 Заходи концентрації. Індекс концентрації. Індекс Херфінделя-Хиршмана. Індекс ентропії. Дисперсія ринкових часток і логарифмів ринкових часток. Індекс Джині.
32 Бар'єри входу в галузь. Витрати на вхід, безповоротні витрати.
33 Блокований, утриманий і відкритий
вхід в галузь. Ціноутворення та ринкові сигнали.
34 Злиття. Види економічних об'єднань. Типи злиттів.
34 Злиття. Види економічних об'єднань. Типи злиттів.
35 Горизонтальні і вертикальні злиття,
проміжні, кінцеві і взаимозамінні продукти.
36 Контроль злиттів з боку держави,
світовий досвід.
37 Ворожі поглинання. Причини поглинань. Цілі і способи поглинань.
37 Ворожі поглинання. Причини поглинань. Цілі і способи поглинань.
38 Варіанти боротьби з ворожими
поглинаннями. Взаємозв'язок з ринковою структурою.
39 Цінова дискримінація. Типи дискримінаційної політики, вчинена дискримінація, дискримінація в залежності від обсягу (дискримінація другого типу), дискримінація по групах споживачів (дискримінація третього типу).
39 Цінова дискримінація. Типи дискримінаційної політики, вчинена дискримінація, дискримінація в залежності від обсягу (дискримінація другого типу), дискримінація по групах споживачів (дискримінація третього типу).
40 Практика цінової дискримінації,
сезонні продажі, нелінійне ціноутворення, сезонне ціноутворення.
41 Міжчасова цінова дискримінація, парадокс
Коуза. Просторова цінова дискримінація.
42 Моделі ціноутворення. Дворівневі тарифи.
42 Моделі ціноутворення. Дворівневі тарифи.
43 Нерівномірне ціноутворення, система
накопичувальних знижок. Ціноутворення по витратах пікового навантаження.
44 Облік сезонного фактора в цінах, його
вплив на доходи.
45 Хижацьке ціноутворення.
46 Спонукаюча реклама. Рівень реклами і рівень цін.
46 Спонукаюча реклама. Рівень реклами і рівень цін.
47 Рівень реклами і його вплив на
суспільний добробут, негативний вплив існування монополії.
48 Теорема Дорфмана-Штайнера,
модифікація для випадку олігополії.
49 Інформативна реклама.
49 Інформативна реклама.
50 Рівноважне число рекламодавців,
суспільно оптимальний рівень реклами, залежність від імовірності досягнення
споживача.
51 Вплив реклами на рівень цін.
52 Цільова реклама. Вплив попереднього досвіду споживання продукту на вибір споживача.
52 Цільова реклама. Вплив попереднього досвіду споживання продукту на вибір споживача.
53 Методи реклами, порівняльний аналіз.
54 Вплив реклами на ринок.
54 Вплив реклами на ринок.
55 Порівняльна реклама, стратегічне
використання. Реклама і якість продукту.
56 Державне регулювання реклами.
57 Якість товару. Вибір рівня якості споживачем, залежність від доходу. Якість як міра продуктової диференціації, модифікація моделі Хотеллінга.
58 Ринок «лимонів» Акерлофа.
57 Якість товару. Вибір рівня якості споживачем, залежність від доходу. Якість як міра продуктової диференціації, модифікація моделі Хотеллінга.
58 Ринок «лимонів» Акерлофа.
59 Застосування моделі Акерлофа, страхування, фаст-фуди,
ринок праці, ринок кредитів.
60 Ринкові сигнали. Ціна як сигнал якості. Гарантії якості, симетрична інформація.
60 Ринкові сигнали. Ціна як сигнал якості. Гарантії якості, симетрична інформація.
61 Державне регулювання якості продукції.
62 Види і типи галузевої політики.
62 Види і типи галузевої політики.
63 Зовнішньоторгівельна політика.
64 Ефективність торгових союзів і угод.
65 Антимонопольна політика.
65 Антимонопольна політика.
66 Регулювання природних монополій.
Ціноутворення по Рамсею.
Білет
|
Питання (відповідно до списку тем)
|
1
|
1, 23
|
2
|
54, 17
|
3
|
4, 18
|
4
|
48, 52
|
5
|
45, 61
|
6
|
6, 25
|
7
|
9, 28
|
8
|
3, 6
|
9
|
7, 60
|
10
|
15, 16
|
11
|
56, 13
|
12
|
44, 66
|
13
|
5, 21
|
14
|
20, 27
|
15
|
12, 23
|
16
|
29, 31
|
17
|
64, 65
|
18
|
33, 50
|
19
|
40, 42
|
20
|
57, 62
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий