вторник, 25 марта 2014 г.

СПІЛКУВАННЯ І КОМУНІКАЦІЯ

                                           ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №1
                            СПІЛКУВАННЯ І КОМУНІКАЦІЯ
                                                 Теоретичні питання:
1. Поняття про спілкування і комунікацію.
2. Функції спілкування.
3. Види і форми спілкування.
4. Етапи спілкування
5. Мова, мовлення і спілкування.
6. Невербальні засоби спілкування.
7. Ґендерні аспекти спілкування.
8. Поняття ділового спілкування.

Вправа 1. На основі поданого тексту визначити особливості ділового спілкування.
В основі спілкування є „діло”, з приводу якого виникає і розвивається взаємодія.. У літературі є різні описи його специфіки, але в основному підкреслюється, що його визначальним змістом виступає соціально значуща спільна діяльність.
Ділове спілкування – це процес взаємозв’язку і взаємодії, в якому відбувається обмін діяльністю, інформацією і досвідом, спрямований на досягнення певного результату, вирішення конкретної проблеми або реалізації. Конкретної мети. Особливості ділового спілкування полягають у тому, що: 1) партнер у діловому спілкуванні завжди виступає як особистість, що є значущою для суб’єкта (колега, клієнт, начальник, підлеглий); 2) люди, що спілкуються, мають глибоке розуміння конкретної справи, яка є предметом обговорення; 3) основним завдання спілкування для них є продуктивна співпраця.
Під час ділового спілкування легше встановлюється контакт між людьми, якщо вони говорять „однією мовою” і прагнуть до продуктивного співробітництва. При цьому засадами їхнього спілкування є етичні норми та ритуальні правила ділових взаємин, знання і уміння, пов’язані з обміном інформацією, а вони керуються тими самими механізмами спілкування (З посібника).

Вправа 2. Прочитати текст, з’ясувати відмінність між термінами „мова”, „мовлення”, „спілкування”. Записати свої визначення цих термінів.
Формою існування мови, свідченням її життєздатності є мовлення, тобто використання цієї мови між людьми в комунікативних актах у всіх сферах громадського та особистого життя.
Перестаючи бути засобом спілкування, мова стає мертвою. Душею мови, її „алгеброю” є граматика. На відміну від словника, граматика характеризується більшою непроникливістю для чужомовних впливів.
Мова – головне знаряддя соціалізації, тобто перетворення біологічної істоти в соціальну, у члена певного суспільства. Мова бере участь у творенні людини („Мова і нація”)

Вправа 3. Письмово розкрити зміст одного з прислів’їв.
1. Говорити і не думати – це те саме, що стріляти і не цілити.
2. Шабля ранить тіло, а слово – душу.
3. Умієш говорити – умій слухати.

Вправа 4. Про який емоційний стан свідчать подані нижче мімічні ознаки?
1)            відкритий рот, кутики губ опущені, очі розкриті і блищать, брови зближені до перенісся;
2)            рот закритий, кутики губ підняті, очі примружені, брови підняті догори;
3)            рот відкритий, широко розкриті очі, обличчя статичне.

Вправа 5. Розкрити значення висловів:
Хочеш пізнати людину – дивись їй у вічі.
Очі – дзеркало душі.

Вправа 6. Визначити, які невербальні засоби відображені у поданих нижче фразеологізмах.
Зразок: Розводити руками (жест).
Розводити руками; один на один; кривити губи; кивати головою; тикати пальцем.

Вправа 7. Пояснити ненормативність слів і словосполучень. Записати нормативні варіанти.
Зустрівся з Михайлом Федоренко; бажаю усього самого кращого; на слідуючій неділі; відношення у колективі; вибачте мене.

Вправа 8. Укласти словничок іншомовних запозичень, без яких не обійтися у вашому фаховому спілкуванні.

Вправа 9. Укласти словничок іншомовних слів, вживання котрих не зумовлене доконечною фаховою потребою, бо в рідній мові є повноцінні відповідники.

Вправа 10. Укласти словничок сленгізмів, якими найбільше послуговуються студенти вашого ВНЗ.

Вправа 11. Пояснити, чи обов’язково слід уживати іншомовні слова у поданих словосполученнях. Запропонувати до них власне українські відповідники.
Пролонгація договору - ...
Аграрний менеджмент - ...
Встановлено ліміт - ...
Квота на сільськогосподарську продукцію - ...
Переконливі аргументи - ...
Конструкція машин - ...
Адаптація до нових умов - ...
Бартерна операція - ...
Компенсувати кошти - ...
Досягти консенсусу - ...
Виплачувати дотації - ...

Дефіцит товарів - ...

Комментариев нет:

Отправить комментарий