ПРАКТИЧНЕ
ЗАНЯТТЯ №6
КУЛЬТУРА УСНОГО
ФАХОВОГО СПІЛКУВАННЯ
Теоретичні питання:
1. Функції та види бесід:
а) за метою спілкування;
б) за
кількістю учасників.
2. Співбесіда з роботодавцем:
а) підготовка
до співбесіди;
б)
поведінка під час співбесіди.
Вправа
1. Виписати з поданого тексті прийоми встановлення
контакту із співрозмовником. Якими прийомами ви найчастіше послуговуєтеся?
Є кілька загальновизнаних прийомів, які
допомагають встановити контакт із співрозмовником і привернути увагу до себе:
·
прийом „ім’я
людини найкраща мелодія для неї”;
·
прийом
„дзеркало ставлення” – щирість, посмішка, виявлена повага;
·
використання
компліментів співрозмовникові на тлі анти компліменту собі;
·
прийом
уважного і терплячого слухача;
·
прийом
„інтерес до особистого життя співрозмовника, його проблем, почуттів,
переживань”” (Г.Чайка).
Вправа
2. Використовуючи названі у попередній вправі
прийоми, змоделювати бесіду із викладачем на професійну тему.
Вправа
3. Підготуватися до бесіди „Усне спілкування” або
„Культура слухання”; записати перелік обговорюваних питань.
Вправа
4. Прочитати текст, сформувати власну думку про
порушене автором питання. Провести бесіду на тему, представлену нижче.
Якщо мова – це дім нашого буття, то треба просто
прислухатися до голосів довкола, і можна зрозуміти, чим живе наше покоління.
Раптом помічаєш, що в дійсність, тобто мову, непомітно змінюючи нас самих,
увійшли пофігізм і облом, а також відаки та побілки, з’явилися юзери і чайники,
сисадміни і хакери, які однаково лають галіму вінду, ми стали стібатися, тусуватися,
нам забивають баки чи то женуть фуфло (порожняк вони, здається, не гонять).
Жаргон став всюдисущим: його чути в рекламі,
публічному мовленні, він уже не дивує у ЗМІ чи художній літературі. Невідомо,
як впоратися з такою експансією жаргону, вербальною свободою і чи ще актуально
говорити про простір, вільний від жаргону.
Саме жаргон, завдяки старанням мовних (і, як з’ясуємо
пізніше, політичних) пуристів, неодмінно асоціюється із засміченою й
забрудненою мовою вулиці, міста, молоді. Однак лінгвісти доводять, що з того
„бруду” і постає мова. І що жаргон – це вияв сміхової культури й реалізація
мовної свободи.
То що ж виходить: жаргон – це руйнування
літературної мови чи запорука розвитку мови? (Н.Партач).
Вправа 5. Прочитати поданий нижче діалог під час співбесіди. Чи правильно відповідає
претендент на вакантну посаду роботодавцю? Що слід відповідати і як?
-
Розкажіть, будь ласка, де ви працювали?
- Ой, я
працювала в багатьох установах.
- Можна
конкретніше?
- Ну, не
знаю... А що Вам потрібно?
- А що ви
умієте?
- Я все
умію...
Вправа 6. Змоделювати й записати співбесіду з роботодавцем і особою, що влаштовується
на роботу.
Вправа 7. Сформулювати правила поведінки під час співбесіди з роботодавцем, записати
їх.
Вправа 8. Довести на конкретних прикладах, що „неправильно
вжите слово породжує помилкове судження” (Г.Спенсер).
Вправа
9. Виправити, де потрібно, помилки у поданих
словосполученнях.
Рахувати своїм обов’язком; відноситися до обов’язків;
не мішай слухати; зайшов на пару хвилин; відпуск через хворобу; надати
допомогу; Губити мову, губити життя, поступив справедливо, поступив на роботу,
поступили заявки.
Вправа
10. За поданим зразком продовжити
перелік причин дискваліфікації.
Незначний досвід роботи; очікування високої
заробітної платні.
Комментариев нет:
Отправить комментарий