вторник, 25 марта 2014 г.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №6 КУЛЬТУРА УСНОГО ФАХОВОГО СПІЛКУВАННЯ

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №6
                КУЛЬТУРА УСНОГО ФАХОВОГО СПІЛКУВАННЯ
                                                   Теоретичні питання:
1. Функції та види бесід:
     а)  за метою спілкування;
     б) за кількістю учасників.
2. Співбесіда з роботодавцем:
     а) підготовка до співбесіди;
     б) поведінка під час співбесіди.

Вправа 1. Виписати з поданого тексті прийоми встановлення контакту із співрозмовником. Якими прийомами ви найчастіше послуговуєтеся?
Є кілька загальновизнаних прийомів, які допомагають встановити контакт із співрозмовником і привернути увагу до себе:
·         прийом „ім’я людини найкраща мелодія для неї”;
·         прийом „дзеркало ставлення” – щирість, посмішка, виявлена повага;
·         використання компліментів співрозмовникові на тлі анти компліменту собі;
·         прийом уважного і терплячого слухача;
·         прийом „інтерес до особистого життя співрозмовника, його проблем, почуттів, переживань”” (Г.Чайка).

Вправа 2. Використовуючи названі у попередній вправі прийоми, змоделювати бесіду із викладачем на професійну тему.

Вправа 3. Підготуватися до бесіди „Усне спілкування” або „Культура слухання”; записати перелік обговорюваних питань.

Вправа 4. Прочитати текст, сформувати власну думку про порушене автором питання. Провести бесіду на тему, представлену нижче.
Якщо мова – це дім нашого буття, то треба просто прислухатися до голосів довкола, і можна зрозуміти, чим живе наше покоління. Раптом помічаєш, що в дійсність, тобто мову, непомітно змінюючи нас самих, увійшли пофігізм і облом, а також відаки та побілки, з’явилися юзери і чайники, сисадміни і хакери, які однаково лають галіму вінду, ми стали стібатися, тусуватися, нам забивають баки чи то женуть фуфло (порожняк вони, здається, не гонять).
Жаргон став всюдисущим: його чути в рекламі, публічному мовленні, він уже не дивує у ЗМІ чи художній літературі. Невідомо, як впоратися з такою експансією жаргону, вербальною свободою і чи ще актуально говорити про простір, вільний від жаргону.
Саме жаргон, завдяки старанням мовних (і, як з’ясуємо пізніше, політичних) пуристів, неодмінно асоціюється із засміченою й забрудненою мовою вулиці, міста, молоді. Однак лінгвісти доводять, що з того „бруду” і постає мова. І що жаргон – це вияв сміхової культури й реалізація мовної свободи.
То що ж виходить: жаргон – це руйнування літературної мови чи запорука розвитку мови? (Н.Партач).

Вправа 5. Прочитати поданий нижче діалог під час співбесіди. Чи правильно відповідає претендент на вакантну посаду роботодавцю? Що слід відповідати і як?
   - Розкажіть, будь ласка, де ви працювали?
   - Ой, я працювала в багатьох установах.
   - Можна конкретніше?
   - Ну, не знаю... А що Вам потрібно?
   - А що ви умієте?
   - Я все умію...

Вправа 6. Змоделювати й записати співбесіду з роботодавцем і особою, що влаштовується на роботу.

Вправа 7. Сформулювати правила поведінки під час співбесіди з роботодавцем, записати їх.

Вправа 8. Довести на конкретних прикладах, що „неправильно вжите слово породжує помилкове судження” (Г.Спенсер).

Вправа 9. Виправити, де потрібно, помилки у поданих словосполученнях.
Рахувати своїм обов’язком; відноситися до обов’язків; не мішай слухати; зайшов на пару хвилин; відпуск через хворобу; надати допомогу; Губити мову, губити життя, поступив справедливо, поступив на роботу, поступили заявки.

Вправа 10. За поданим зразком продовжити перелік причин дискваліфікації.
Незначний досвід роботи; очікування високої заробітної платні.


Комментариев нет:

Отправить комментарий