вторник, 18 марта 2014 г.

ОРГАНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ

ДИСЦИПЛІНА:       ОРГАНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ

Питання до державного іспиту
1. Поняття організації в системі управління підприємством
2. Поетапна побудова технологій бухгалтерського обліку.
3. Організація інформаційного забезпечення.
4.Організація нормативно-правової бази облікового процесу.
5. Основні принципи організації облікової політики.
6. Організація технології облікового процесу та його форми.
7. Призначення, функції та структура бухгалтерії.
8. Методика розробки положення про бухгалтерію та формування посадових інструкцій виконавців облікового процесу.
9. Поняття документообігу. Стадії документообігу.
10. Архів документів та його організація.
11. Організація отримання та використання управлінської інформації. Внутрішній контроль.
12. Організація інформаційного, ергономічного та технічного забезпечення обліку.
13. Організація планування розвитку обліку. Види планів.
14. Організація обліку статутного капіталу.
15. Організація обліку інших видів капіталу.
16. Організація обліку  довгострокових зобов’язань та доходів майбутніх періодів.
17. Організація обліку  поточних зобов’язань.
18. Організація обліку  праці та її оплати.
19. Організація обліку основних засобів.
20. Організація обліку нематеріальних активів.
21. Організація обліку фінансових інвестицій.
22. Методологічні особливості організації обліку оборотних активів.
23.Організація обліку  надходження, зберігання, використання, руху та вибуття запасів.
24. Організація обліку готівкових коштів.
25. Організація обліку безготівкових коштів.
26. Методологічні особливості організації обліку доходів і результатів діяльності підприємства.
27. Методологічні особливості організації обліку витрат.
28. Організаційне регламентування калькулювання собівартості продукції.
29. Принципи підготовки фінансової звітності.
30. Організація складання і подання консолідованої фінансової звітності.


Зміст дисципліни

Змістовний модуль 1.
Методологічно-методичні засади організації обліку на підприємстві

Тема 1. Інструментарій та методи організації обліку.
Основи організації обліку в системі управління підприємством. Поняття організації. Принципи організації обліку. Організація обліку в системі економічних наук. Загальнонаукові методи в організації обліку. Специфічні методи організації облікового процесу. Предмет, об’єкт та завдання організації обліку.
Методологія структурного аналізу та проектування в організації обліку і контролю. Проектний менеджмент в організації обліку і контролю. Етапи та елементи організації бухгалтерського обліку.

Тема 2. Організація нормативно-правового забезпечення бухгалтерського обліку.
Організація нормативно-правової бази облікового процесу. Внутрішня регламентація ведення обліку. Поняття облікової політики та основні принципи її організації. Характеристика нормативно-правових інструменті, що регламентують методологічні підходи до організації обліку на макрорівні. 
Характеристика внутрішніх регламентів організації обліку на підприємстві. Організація інформаційного забезпечення обліку. Організація бухгалтерського діловодства. Організація нормативно-довідкової інформації. Політика податкових відносин. Облікова політика щодо управлінського обліку.

Тема 3. Організація облікового процесу.
Загальна побудова облікового процесу. Визначення об’єктів організації облікового процесу. Організація облікових номенклатур. Організація носіїв ( доказів ) облікової інформації. Методика і техніка розробки  форм носіїв облікової інформації. Організація технології облікового процесу. Організація документування господарських операцій на підприємстві.  Шляхи зменшення кількості документів. Організація обробки первинних документів. Процесно-орієнтовані  моделі обліку. Форми організації бухгалтерського облікового процесу. Меморіально-ордерна форма організації обліку. Журнально-ордерна форма організації обліку. Спрощена форма. Машинні варіанти організації обліку.

Тема 4. Організаційна побудова бухгалтерської служби.
Принципи і форми організації роботи облікового персоналу. Поділ і кооперування праці облікового персоналу. Визначення чисельності облікового персоналу. Організаційні регламенти праці облікового персоналу та методика їх  розроблення. Організація умов праці  облікового персоналу. Організаційна побудова бухгалтерії. Розробка організаційних регламентів. Методика розробки положення про бухгалтерію. Формування кваліфікаційних характеристик і посад працівників бухгалтерії. Формування посадових інструкцій виконавців облікового процесу. Самоорганізація працівників бухгалтерії.


Тема 5. Організація документообігу.
Поняття документообігу. Стадії документообігу. Планування документообігу. Аналіз і контроль за документообігом. Організація електронного документообігу. Організація документування господарський операцій. Поняття первинного документа, класифікація документів та порядок їх складання. Приймання, перевірка та правила обробки первинних документів. Складання графіку документообігу. Організація зберігання та утилізації бухгалтерських документів. Архів документів та його організація.

Тема 6. Організація управлінського обліку.
Основи організації управлінського обліку в системі контролінгу. Бюджетування як основа оперативного контролю. Організація стратегічного обліку та процесів моніторингу. Нормативні та методологічні засади організації управлінського обліку на підприємстві. Організація отримання та використання управлінської інформації. Організація внутрішнього контролю. Організація економічного аналізу.

Тема 7. Організація забезпечення та розвитку обліку.
Організація інформаційного забезпечення облікового процесу. Коучинг і соціальне забезпечення облікового процесу. Організація ергономічного та технічного забезпечення обліку. Організація планування розвитку обліку та контролю. Визначення ефективності заходів щодо вдосконалення обліку. Оцінка якості організації обліку. Паспортизація та атестація робочих місць працівників бухгалтерії. Організація розвитку бухгалтерського обліку до міжнародних стандартів. Електронний документообіг. Обґрунтування створення автоматизованої інформаційної облікової системи.   


Змістовний модуль 2
Організація топологічних підсистем обліку

Тема 8. Організація обліку власного капіталу.
Методологічні особливості організації обліку власного капіталу за різних організаційно-правових форм господарювання. Організація облікових номенклатур в обліку власного капіталу. Організація документування та документообігу в обліку власного капіталу. Основні завдання організації обліку власного капіталу. Організація обліку формування та змін статутного капіталу. Регламентація операцій з власним капіталом.

Тема 9.  Організація обліку зобов’язань.
Визнання, оцінка та класифікація зобов’язань. Організація обліку і контролю довгострокових зобов’язань та доходів майбутніх періодів. Організація обліку поточних зобов’язань. Організація обліку праці та її оплати. Організація обліку розрахунків із постачальниками і підрядниками. Організація обліку розрахунків із бюджетом і позабюджетними фондами. Організація обліку розрахунків із різними кредиторами. Організація обліку розрахунків за позиками банку. Нормативне забезпечення обліку праці та її оплат з обліку розрахунків.

Тема 10. Організація обліку довгострокових активів.
Методологічні особливості організації обліку довгострокових активів. Організація первинного обліку необоротних активів. Організація синтетичного і аналітичного обліку необоротних активів. Загальні принципи організації обліку довгострокових активів. Організація обліку руху основних засобів. Документальне оформлення обліку основних засобів. Організація обліку нематеріальних активів. Організація контролю за рухом, використанням та збереженням довгострокових активів. Організація обліку орендних і лізингових операцій. Організація обліку фінансових інвестицій.

Тема 11. Організація обліку оборотних активів.
Методологічні особливості організації обліку оборотних активів. Організація первинного обліку оборотних активів. Нормативна база з організації обліку запасів. Організація складського обліку запасів. Організація синтетичного і аналітичного обліку оборотних активів. Організація обліку надходження, зберігання та вибуття запасів. Організація обліку і контролю руху та використання запасів у виробництві. Організація роботи каси та обліку операцій на рахунках у банках. Організація обліку готівкових коштів. Нормативно-методична база з організації касових операцій. Вимоги до каси підприємства та забезпечення збереженості грошових коштів. Вимоги до касира та порядок прийняття на роботу. Документообіг у касі. Організація робочого місця касира. Порядок встановлення ліміту залишку готівки у касі. Порядок отримання та видачі готівки з каси та здачі готівки в банк. Організація контролю за видачею, використанням та поверненням підзвітних сум. Організація інвентаризації каси. Відповідальність за порушення норм по регулюванню обігу готівки. Організація обліку безготівкових коштів.

Тема 12. Організація обліку витрат, доходів і результатів діяльності підприємства.
Методологічні особливості організації обліку доходів і результатів діяльності підприємства. Методологічні особливості організації обліку витрат. Організація первинного обліку доходів і витрат. Організація синтетичного і аналітичного обліку доходів і витрат. Загальні підходи до організації і контролю витрат. Організаційне регламентування калькулювання собівартості продукції. Процесно-орієнтовані моделі калькулювання собівартості. Організація обліку і контролю доходів і результатів діяльності підприємства. Нормативна база з обліку витрат. Поняття собівартості продукції та методологічні засади  її визначення. Відображення операційних витрат у регістрах та рахунках бухгалтерського обліку.  Організаційні засади обліку витрат операційної діяльності. Організація обліку: фінансових витрат; витрат з податку на прибуток; інших витрат.
Організація контролю витрат.
Організація обліку: доходів від реалізації; інших операційних доходів; фінансових доходів; надзвичайних доходів; доходів майбутніх періодів. Організація обліку фінансових результатів.

Тема 13. Організація звітності на підприємстві.
Підсумковий етап облікового процесу та головні принципи його організації. Принципи підготовки фінансової звітності. Порядок підписання бухгалтерських звітів. Порядок виправлення помилок у звітності. Організаційне складання та надання консолідованої фінансової звітності. Організація отримання інформації для складання і подання податкової звітності.
Організація складання і подання статистичної звітності. Організація складання та забезпечення контролю звітності.

Література:

1.Бутинець Ф.Ф.Організація бухгалтерського обліку: [підручник] /Ф.Ф. Бутинець, О.П.Войналович, І.Л. Томашевська .- Житомир, «Рута», 2006. – 528 с.
2.Кужельний М.В. Організація обліку: [підручник] / М.В. Кужельний,  С.О. Левицька – К.:Центр учбової літератури,2010.-352с.
3.Організація бухгалтерського обліку: [навч. посіб.] / За рад. В.С.Леня. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 696 с.
 4.Пилипенко А.А. Організація обліку і контролю: [навч. посіб.] / А.А. Пилипенко, В.І. Отенко – Харків: ХДЕУ, 2002. – 288 с.
  5.Пантелеєв В.П. Внутрішньогосподарський контроль: методологія та організація: [навч. посіб.] В.П. Пантелеєв /  – К., ДАСОА.- 2008. – 491 с.
6.Сопко В.В.Організація бухгалтерського обліку,  економічного контролю та аналізу: [підручник] / В.В. Сопко,  В.П. Завгородній В.П. – К.:КНЕУ, 2004. – 412 с.
7.Сук Л.К. Організація бухгалтерського обліку : [підручник] / Л.К.Сук, П.Л.Сук – К.: «Каравела». – 2009. – 624 с.
8. Чацкіс Ю.Д., Гейєр Е.С., Наумчук О.А., Власова І.О. Організація бухгалтерського обліку: [навч. посіб.] / Ю.Д. Чацкіс, Е.С.Гейєр, О.А.Наумчук, І.О.Власова  -К.:Центр учбової літератури,2011.- 564 с.



Комментариев нет:

Отправить комментарий