вторник, 25 марта 2014 г.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №7 КУЛЬТУРА УСНОГО ФАХОВОГО СПІЛКУВАННЯ

                                    ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №7
          КУЛЬТУРА УСНОГО ФАХОВОГО СПІЛКУВАННЯ
                                         Теоретичні питання:
1.      Етикет телефонної розмови.
2.      Етичні питання використання мобільних телефонів

Вправа 1. Прочитати діалог (запис телефонної розмови), і вказати на його недоліки. Відредагувати запропонований текст, дотримуючись етикетних правил, визначити зайві, на думку дослідника, репліки. Записати правильний варіант.
а) - Це туристичне бюро?
- Так.
- А Надію можна?
- Вона вийшла.
- А куди?
- Вибачте, не знаю.
- Подивіться, може вона у кабінеті керівника.
Через кілька хвилин розмова продовжується.
- Алло. А жаль, її там немає.
- Ну, добре. Я ще зателефоную.
б) – Ало! Це хто?
     -  Москаленко. А Вам хто треба?
     - Директор школи. Я не знаю, як його ім’я і по батькові.
     -  А хто це дзвонить?
     - Анатолій Засядько.
     - А ви хто такий?
     - Я - вчитель математики. Хотів би працювати у вашій школі
     - Директорові ніколи з Вами говорити.

Вправа 2. Змоделювати типову ситуацію ділової телефонної розмови:
    а) телефонуєте ви;
    б) телефонують вам.

Вправа 3. Скласти діалог на тему „Телефонна розмова”, дотримуючись правил мовленнєвого етикету.

Вправа 4. Вибрати правильний варіант відповіді щодо правил користування телефоном:
 а) при прийомі відвідувачів проблеми слід вирішувати відразу, тому телефон не можна вимикати;
 б) при прийомі відвідувачів користування телефоном здійснюється в обмеженому режимі;
 в) при прийомі відвідувачів телефони мають бути відімкнені / переключені на секретаря.

Вправа 5. Вибрати правильну модель поведінки при спілкуванні за допомогою телефону:
   а) ділова телефонна розмова має вирішувати проблему відразу ж  при її виникненні;
   б) ділова телефонна розмова потребує ретельної попередньої підготовки;
   в) ділова телефонна розмова потребує ретельної попередньої підготовки і вирішення проблем тільки після наступного ознайомлення з ними;
   г) ділова телефонна розмова нічим не відрізняється від звичайної.

Вправа 6. Записати телефонний діалог між діловими партнерами.

Вправа 7. Утворити словосполучення від поданих попарно слів. Яку функцію вони виконують?
Зв’язок – у зв’язку, мета – з метою, результат – у результаті, рахунок – за рахунок.
Взірець: синтаксичний зв’язок – у зв’язку з сімейними обставинами.

Вправа 8. Дати письмові відповіді на нестандартні запитання:
1.      Що ви будете робити сьогодні?
2.      За що вас критикували востаннє?
3.      Опишіть, будь ласка, ідеального керівника.
4.      Які з поставлених обов’язків ви виконуєте успішно?
5.      Ви найчастіше погоджуєтеся чи сперечаєтесь? Чому?
6.      Назвіть три ситуації, коли ви не досягли успіху.

Вправа 9. Записати у вигляді правил, що не можна ні в якому разі робити, щоб ділова телефонна бесіда була ефективною.

Вправа 10. Користуючись наведеною таблицею, побудувати модель ділової телефонної розмови:

Компоненти ділової телефонної розмови
Момент встановлення зв’язку:
-    крім слів Алло або Я слухаю слід обов’язково представитися і назвати, від кого ви говорите (назвати установу, службову посаду, ім’я та ін.);
-    при розмові з іншою особою кажуть: „Добрий день! Чи можу я попросити до телефону Петра Васильовича?” Можливі відповіді: „Прошу зачекати одну хвилинку”; „На жаль, Петро Васильович вийшов, буде о...

Виклад справи:
-    будувати повідомлення чітко, без зайвих подробиць і складних речень; викладати тільки головні питання, а всі другорядні – залежно від психологічної ситуації;
-    проводити у формі діалогу, а не монологу. Для цього слід частіше робити паузи, аби співрозмовник мав можливість висловити своє ставлення до питання.
Заключна частина:
-          ініціатива закінчення розмови належить тому, хто зателефонував;
-          якщо співрозмовник старший за віком, службовим становищем або це жінка, слід надати їм можливість закінчити розмову першими.


Комментариев нет:

Отправить комментарий