ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №7
КУЛЬТУРА УСНОГО ФАХОВОГО СПІЛКУВАННЯ
Теоретичні
питання:
1. Етикет телефонної розмови.
2. Етичні питання використання мобільних телефонів
Вправа
1. Прочитати діалог (запис телефонної розмови), і
вказати на його недоліки. Відредагувати запропонований текст, дотримуючись
етикетних правил, визначити зайві, на думку дослідника, репліки. Записати правильний варіант.
а) - Це туристичне бюро?
- Так.
- А Надію можна?
- Вона вийшла.
- А куди?
- Вибачте, не знаю.
- Подивіться, може вона у кабінеті керівника.
Через кілька хвилин розмова продовжується.
- Алло. А жаль, її там немає.
- Ну, добре. Я ще зателефоную.
б) – Ало! Це хто?
- Москаленко. А Вам хто треба?
-
Директор школи. Я не знаю, як його ім’я і по батькові.
- А хто це дзвонить?
-
Анатолій Засядько.
- А ви
хто такий?
- Я -
вчитель математики. Хотів би працювати у вашій школі
-
Директорові ніколи з Вами говорити.
Вправа
2. Змоделювати типову ситуацію ділової телефонної
розмови:
а)
телефонуєте ви;
б)
телефонують вам.
Вправа
3. Скласти діалог на тему „Телефонна розмова”,
дотримуючись правил мовленнєвого етикету.
Вправа
4. Вибрати правильний варіант відповіді щодо
правил користування телефоном:
а) при
прийомі відвідувачів проблеми слід вирішувати відразу, тому телефон не можна
вимикати;
б) при
прийомі відвідувачів користування телефоном здійснюється в обмеженому режимі;
в) при прийомі відвідувачів телефони
мають бути відімкнені / переключені на секретаря.
Вправа 5. Вибрати правильну модель поведінки при спілкуванні за допомогою телефону:
а) ділова
телефонна розмова має вирішувати проблему відразу ж при її виникненні;
б) ділова
телефонна розмова потребує ретельної попередньої підготовки;
в) ділова телефонна розмова потребує
ретельної попередньої підготовки і вирішення проблем тільки після наступного
ознайомлення з ними;
г) ділова
телефонна розмова нічим не відрізняється від звичайної.
Вправа
6. Записати телефонний діалог між діловими партнерами.
Вправа
7. Утворити словосполучення від поданих попарно слів.
Яку функцію вони виконують?
Зв’язок – у зв’язку, мета – з метою, результат – у
результаті, рахунок – за рахунок.
Взірець: синтаксичний зв’язок – у зв’язку з сімейними
обставинами.
Вправа
8. Дати письмові відповіді на нестандартні запитання:
1. Що ви будете робити сьогодні?
2. За що вас критикували востаннє?
3. Опишіть, будь ласка, ідеального керівника.
4. Які з поставлених обов’язків ви виконуєте успішно?
5. Ви найчастіше погоджуєтеся чи сперечаєтесь? Чому?
6. Назвіть три ситуації, коли ви не досягли успіху.
Вправа
9. Записати у вигляді правил, що не можна ні в якому
разі робити, щоб ділова телефонна бесіда була ефективною.
Вправа
10. Користуючись наведеною таблицею,
побудувати модель ділової телефонної розмови:
Компоненти
ділової телефонної розмови
|
||
Момент
встановлення зв’язку:
- крім слів Алло
або Я слухаю слід обов’язково
представитися і назвати, від кого ви говорите (назвати установу, службову
посаду, ім’я та ін.);
- при розмові з іншою особою кажуть: „Добрий день! Чи можу я попросити до телефону
Петра Васильовича?” Можливі відповіді: „Прошу зачекати одну хвилинку”; „На жаль, Петро Васильович вийшов, буде о...”
|
Виклад
справи:
- будувати повідомлення чітко, без зайвих подробиць
і складних речень; викладати тільки головні питання, а всі другорядні – залежно
від психологічної ситуації;
- проводити у формі діалогу, а не монологу. Для
цього слід частіше робити паузи, аби співрозмовник мав можливість висловити
своє ставлення до питання.
|
Заключна
частина:
-
ініціатива
закінчення розмови належить тому, хто зателефонував;
-
якщо
співрозмовник старший за віком, службовим становищем або це жінка, слід
надати їм можливість закінчити розмову першими.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий