ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №1
СПІЛКУВАННЯ І КОМУНІКАЦІЯ
Теоретичні питання:
1. Поняття про спілкування і комунікацію.
2. Функції спілкування.
3. Види і форми спілкування.
4. Етапи спілкування
5. Мова, мовлення і спілкування.
6. Невербальні засоби спілкування.
7. Ґендерні аспекти спілкування.
8. Поняття ділового спілкування.
Вправа
1. На основі поданого тексту визначити особливості
ділового спілкування.
В основі спілкування є „діло”, з приводу якого
виникає і розвивається взаємодія.. У літературі є різні описи його специфіки,
але в основному підкреслюється, що його визначальним змістом виступає соціально
значуща спільна діяльність.
Ділове спілкування – це процес взаємозв’язку і
взаємодії, в якому відбувається обмін діяльністю, інформацією і досвідом,
спрямований на досягнення певного результату, вирішення конкретної проблеми або
реалізації. Конкретної мети. Особливості ділового спілкування полягають у тому,
що: 1) партнер у діловому спілкуванні завжди виступає як особистість, що є значущою
для суб’єкта (колега, клієнт, начальник, підлеглий); 2) люди, що спілкуються,
мають глибоке розуміння конкретної справи, яка є предметом обговорення; 3)
основним завдання спілкування для них є продуктивна співпраця.
Під час ділового спілкування легше встановлюється
контакт між людьми, якщо вони говорять „однією мовою” і прагнуть до
продуктивного співробітництва. При цьому засадами їхнього спілкування є етичні
норми та ритуальні правила ділових взаємин, знання і уміння, пов’язані з
обміном інформацією, а вони керуються тими самими механізмами спілкування (З
посібника).
Вправа
2. Прочитати текст, з’ясувати відмінність між
термінами „мова”, „мовлення”, „спілкування”. Записати свої визначення цих
термінів.
Формою існування мови, свідченням її
життєздатності є мовлення, тобто використання цієї мови між людьми в
комунікативних актах у всіх сферах громадського та особистого життя.
Перестаючи бути засобом спілкування, мова стає
мертвою. Душею мови, її „алгеброю” є граматика. На відміну від словника,
граматика характеризується більшою непроникливістю для чужомовних впливів.
Мова – головне знаряддя соціалізації, тобто
перетворення біологічної істоти в соціальну, у члена певного суспільства. Мова
бере участь у творенні людини („Мова і нація”)
Вправа
3. Письмово розкрити зміст одного з прислів’їв.
1. Говорити і не думати – це те саме, що стріляти
і не цілити.
2. Шабля ранить тіло, а слово – душу.
3. Умієш говорити – умій слухати.
Вправа
4. Про який емоційний стан свідчать подані нижче
мімічні ознаки?
1)
відкритий
рот, кутики губ опущені, очі розкриті і блищать, брови зближені до перенісся;
2)
рот закритий,
кутики губ підняті, очі примружені, брови підняті догори;
3)
рот
відкритий, широко розкриті очі, обличчя статичне.
Вправа
5. Розкрити значення висловів:
Хочеш пізнати людину – дивись їй у вічі.
Очі – дзеркало душі.
Вправа
6. Визначити, які невербальні засоби відображені у
поданих нижче фразеологізмах.
Зразок: Розводити руками (жест).
Розводити руками; один на один; кривити губи;
кивати головою; тикати пальцем.
Вправа 7. Пояснити ненормативність слів і словосполучень. Записати нормативні варіанти.
Зустрівся з Михайлом Федоренко; бажаю усього
самого кращого; на слідуючій неділі; відношення у колективі; вибачте мене.
Вправа
8. Укласти словничок іншомовних запозичень, без яких
не обійтися у вашому фаховому спілкуванні.
Вправа
9. Укласти словничок іншомовних слів, вживання котрих
не зумовлене доконечною фаховою потребою, бо в рідній мові є повноцінні
відповідники.
Вправа
10. Укласти словничок сленгізмів,
якими найбільше послуговуються студенти вашого ВНЗ.
Вправа 11. Пояснити, чи обов’язково слід уживати
іншомовні слова у поданих словосполученнях. Запропонувати до них власне
українські відповідники.
Пролонгація договору - ...
Аграрний менеджмент - ...
Встановлено ліміт - ...
Квота на сільськогосподарську продукцію - ...
Переконливі аргументи - ...
Конструкція машин - ...
Адаптація до нових умов - ...
Бартерна операція - ...
Компенсувати кошти - ...
Досягти консенсусу - ...
Виплачувати дотації - ...
Дефіцит товарів - ...
Комментариев нет:
Отправить комментарий