1. Організація
роботи магазину
о
Продмаг №4 магазин «Десна» знаходиться за адресою . Працює з 8.00 до 21.00 (
взимку), а в літку з 8.00 до 22.00 години, без вихідних. Метод продажу товару в магазині традиційний
(через прилавок). В товаристві працює близько 50 – ти співробітників. Персонал
магазину відповідно до своїх функцій поділяється на такі категорії:
1. адміністратори
- управлінський персонал – голова
правління, заступник.
2. торговельно – оперативний
персонал – продавці, касири адміністратори торговельного залу магазину.
3. планово – обліковий
персонал – бухгалтери.
Чітке зонування з інтуїтивної зрозумілої
викладки. Магазин має площу 80 м2.
Всі працівники перед прийняттям на
роботу та в процесі роботи проходить навчальний інструктаж з питань охорони
праці, правил надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків
та правил поведінки під час пожежі.
Допуск до роботи осіб, які не пройшли
навчання та перевірку знань з правил охорони праці, забороняється.
Повторна
перевірка знань з охорони праці посадових осіб, робота яких пов’язана з
підвищеною небезпекою, проводиться не рідше одного разу на рік.
За характером і часом проведення
інструктажі з питань охорони праці розподіляються на: вступний, первинний,
повторний, позаплановий та цільовий.
Відповідальність за пожежну безпеку у
товаристві, своєчасне використання протипожежних заходів, організацію пожежної
охорони, забезпечення засобами пожежогасіння, роботу пожежно – технічної
комісії та добровільних пожежних дружин несе директор товариства чи особа, на
яку за наказом по товариству покладені ці обов’язки.
Відповідальність за пожежну безпеку
побутових та допоміжних підсобних приміщень несуть посадові особи, в
розпорядженні яких перебувають ці приміщення.
Кожен працівник повинен:
·
палити лише у виділених для цього місцях;
·
зберігати легкозаймисті та займисті речовини у
спеціальній тарі;
·
додержуватись встановленого порядку прибирання та
зберігання горючого пилу, відходів, шмаття.
·
проходити навчання та інструктаж з питань пожежної
безпеки;
·
евакуаційні шляхи і виходи утримувати вільними, нічим не
захаращувати. Двері на шляхах евакуації повинні відчинятися в напрямку виходу
із приміщення. Сходові клітки, сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації
мають бути забезпечені евакуаційним освітленням.
Цих місцях, небезпечних у пожежному
відношенні,, повинні бути вивішені:
·
попереджувальні написи про заборону паління;
·
плакати на протипожежні теми;
Для особистої гігієни
є столова, туалет і душ. Робочу форму можна носити не більше однієї неділі, а
потім її треба поміняти на зміну.
Організація Матеріальної
відповідальності в магазині.
Ті робітники які мають прямий доступ до матеріальних цінностей несуть повну
Матеріальну відповідальність за їх збереження.
В магазинні матеріальну відповідальність несуть такі особи:
·
продавці всіх категорій;
·
продавці роздрібної торгівлі;
·
касири – контролери торгівлі;
Повну матеріальну відповідальність наступає:
·
якщо з робітником заключний договір про Матеріальну
відповідальність.
·
Якщо робітникові видано матеріальні цінності по
одноразовому документі (доручення, видатково – прибуткова накладна).
·
Якщо збитки матеріально нанесені ненавмисно (крадіжка,
нестача).
·
Якщо збитки магазину противозаконними діями робітниками.
2. Робота на
робочому місці продавця у відділі молочних товарів
Товар приймає МВО, обов’язково
перевіряється наявність супровідних документів ( Накладна, Товарно - транспортна накладна, видаткова та прибуткова
накладна, видаткова – прибуткова накладна, сертифікат відповідності та якості,
податкову) їх реквізити та правильність заповнення. Прийняття товарів – це
процес, що запобігає потраплянню у продаж товарів недоброякісних, незамовлених
і таких, що не задовольняються попиту споживачів. Тільки за умовами правильного
приймання товарів і належно документально оформлення усіх відхилень від
договірних зобовязень постачальникам може бути пред’явлено претензії на сплату
штрафних санкцій і відшкодування збитків. При прийманні товарів керуються
насамперед договорами, укладеними між постачальником і покупцями на поставку
товарів, а також стандартами, технічними умовами та іншою нормативно –
технічною документацією.
Приймання товарів починають з перевірки
кількості і якості. Необхідно так організувати кількісне приймання товарів, щоб
забезпечити схоронність їх і запобігти нестачами і розкладанню.
Відправник повинен суворо дотримуватись
правил упакування, маркування.
Забороняється приймати товар, що не
відповідають установленим вимога що до якості.
Приймання товарів за якістю - це установлення відповідності кількості
товарів, які надішли, даним транспортом та іншими супровідних документах,
одночасно перевіряють стан тари, упаковки маркування пломб вони повинні бути не
ушкоджені.
Твар приймають в приміщені для приймання
товарів. Товар приймає матеріально відповідальна особа.
Приймання товарів за якістю – виявлення
відповідності якості товарів, які надійшли, стандартом, технологічними умовами.
Крім того, у договорах поставки може бути передбачено додаткові вимоги до
якості відповідних видів товарів.
2.1.
Приймання товарі та джерела їх надходження до
магазину
Товар,
що надходить до магазину від постачальника, приймає МВО, керуючись інструкціями
про приймання товарів за кількістю та якістю, умовами договорів постачання.
Адміністрація магазину повинна створити належні умови для приймання товарів,
забезпечити працівників супровідними документами.
Матеріально
відповідальна особа має:
·
Ознайомитись із супровідними товарними документами;
·
Перевірити цілісність упаковки, маркування;
·
Прийняти товар за кількістю;
·
Перевірити товар, що надійшов.
2.2.Організація
робочого місця продавця та продажу товарів у відділах.
Робоче
місце продавця – це частина площі торгівельного залу магазину з торгівельним
обладнанням та інвентарем для викладки товарів і обслуговування продукції.
Робоче
місце повинно обслуговуватись зручним обладнанням, безпечним у використанні.
Мати повний комплект інвентарю, пакувального матеріалу, відповідне освітлення,
температуру.
Продавець
повинен перевірити наявність інвентарю, його санітарний стан.
Для
продажу товарів радіально організуйте робоче місце продавця, що забезпечить:
·
вільний прохід покупців до прилавків при продажу через
прилавок;
·
підвищення культури обслуговування покупців;
·
збільшення товарообігу;
·
раціональне розміщення викладки і показу товарів.
При індивідуальній
організації робочого місця кожний продавець несе індивідуальну матеріальну
відповідальність за товари, обладнання.
Напівзакриті робочі місця відділені від площі для покупців тумбами, між
якими є проходи для товарів, доступ покупців до товарів регулюється продавцями.
На робочому місці виконують такі операції:
·
показ, вибір товарів;
·
консультація товару;
·
його пакування;
Робочі місця продавців повинні відповідати таким вимогам:
·
надання максимум зручностей покупцю для огляду товарів;
·
забезпечувати раціональну організацію;
·
забезпечувати зберігання якості товарів;
·
надавати можливість зручно та красиво розмістити
асортимент товарів.
Для організації робочого місця продавця важливе значення має розміщення
товарів.
Розміщення товарів – це система розташування їх в торгівельному залі за
групами з метою забезпечення гарного огляду і доступності для покупців:
·
нові товари розміщують у місцях, доступних для огляду;
·
розміщують також на центральній колії;
До початку робочого дня перевірити
наявність і повноту асортименту товарів.
Поповнювати та викладати товар на обладнанні у торгівельному залі.
Робоче місце продавця треба утримувати у належному санітарному стані:
протирати пил на обладнанні, очищати товар від пилу, прибирати вільну тару та
сміття.
2.2.1 Ознайомитись з
асортиментом товарів, скласти заявку на поновлення товарів в обсяг
розрахованого запасу товарів, отримати товар у відділ по супровідним
документам, перевірити якість, кількість, наявність маркування. Визначити
термін зберігання, правила користування.
Щоб отримати товар треба скласти заявку на поновлення товару, віддати
менеджеру, він переписує і передає у відділ
який відповідає за поставку товару. Коли товар привозять в магазин
перевіряється правильність оформлення супровідних документів. Перевіряємо
якість товару, кількість товару, наявність маркування (на український мові)
визначити термін зберігання (товари які мають менший термін ставлять на перед,
а ті які більш термін то назад) і як правильно користуватись з товаром (чи
можна його ставити ближче до холодильника, чи навпаки ближче до тепла).
2.2.2 Підготувати
робоче місце продавця до роботи.
Розмістити товар у торговому залі,
викласти його на обладнання та оформити цінники.
Розміщення товару – це система виставлення їх на окремих ділянках робочого
місця за різними найбільш характерними ознаками (за видами).
Обов’язкове правило розміщення товарів
при традиційному продажу товару (через прилавок) постійність місця. У схемі
розміщення можна вносити певні зміни але, щоб вони були виправданні.
Товари нові та мало відомі, на які треба звернути увагу викладають біля
острівних гірок (або роблять знижку).
Принцип розміщення товарів за споживчим попитом економить час та їх
придбання сприяє максимальному задоволенню і розширенню попиту покупців,
поліпшенню економічних показників роботи підприємства – товарообігу, прибутку,
рентабельність.
Викладка товарів – спосіб демонстрування й укладання композиції окремих
видів товарів, завдяки застосуванню якого можна показати весь асортимент, види.
Для показу товарів складають композицію.
Для викладки товарів використовують: острівні гірки, пристінні гірки,
прилавки.
Правила розміщення та викладки товарів:
·
товари розміщують за видами, сортами, враховуючи товарне
сусідство та об’єм;
·
попиту;
·
кожному товару
відводиться постійне місце, що дозволяє покупцю краще орієнтуватись у виробі
товару, а продавцю – відпрацювати чіткість в рухах і швидкість в
обслуговуванні;
·
при розміщенні максимально використовують обладнання;
·
товари частого попиту розміщують ближче до продавця;
При оформленні цінника треба:
1. на лицьовій
стороні: найменування товару, роздрібна ціна, дата;
2. на зворотній
стороні: печатка магазину, підпис матеріально відповідальної особи.
2.3
Підготовка товару до продажу
Розфасування перевірка тари, сортування відбір неякісного
товару, нестандартної продукції, оформлення цінників, фасування і упакування
товарів, нарізання. Надання товарного вигляду.
При розміщенні товару у торгівельному залі необхідно
дотримуватись таких правил:
·
Розміщувати товар по видам;
·
Кожний товар повинен мати своє місце;
·
Виставлені товари повинні мати цінники;
·
Дотримуватись правил товарного сусідства.
2.4
Організація продажу товарів, обслуговування покупців
у відділах, вивчення попиту покупців, надання додаткових послуг.
Відкриту
викладку товарів розміщують на робочому місці продавця; покупці мають змогу
самостійно оглядати і вибирати потрібний товар, консультуватися з продавцями.
Якість
обслуговування покупців при продажу товарів значною мірою залежить від
кваліфікації торгового персоналу, його вміння консулювати, організації та
технології обслуговування робочих місць продавців та місць розрахунку за товар.
Обов’язковою умовою високопродуктивної праці є володіння продавцями технічними
прийомами відпускання товарів, під час демонстрування товарів у дії,
використання сучасної техніки і механізмів. Цей метод продажу товарів дає змогу
найбільшою мірою індивідуальний процес обслуговування покупців, допомогти їм
вибрати товари, але він є найбільш трудомістким для торгового персоналу,
потребує більшої чисельності та є менш зручним для покупців при огляді й виборі
товарів.
Продаж товарів
цим методом в нинішніх умовах є основним, але з часом його потом вага в
загальному обсязі реалізації товарів суттєво значиться.
Торговельно –
технологічний процес в магазині – це комплекс взаємопов’язаних операцій,
послідовно виконуваний функціональними структурними ланками або окремими
працівниками магазину з продажу товарів і надання послуг, приймання товарів,їх
зберігання, підготовка до продажу, викладки та поновлення товарів до покупців з
мінімальними витратами трудових, матеріально і фінансових ресурсів.
Торгово - технологічні процеси, що здійснюються в
магазинах, умовно поділяють на основні та допоміжні.
2.4.1 Зустріч покупця,
спілкування з ним та виявлення попиту
Надати
консультацію покупцям, продемонструвати товар, запропонувати супутні,
взаємозамінні товари, додаткові послуги.
При зустрічі я завжди ввічливо вітаюся з
покупцем, якщо потрібно допомогти в якійсь ситуації неодмінно допомагаю у
виборі товару. При зустрічі потрібно уважно дотримуватися поведінки, ввічливо
відповісти на поставлене питання, спокійно говорити не дратуватися, правильно
показувати товар, який покупець шукає. Дивитися за жестами та мімікою покупця,
якщо він прийшов до вас з дратований, чимось обурений то я радістю найду вихід
з цієї ситуації.
Метод вивчення попиту покупців буває:
1. Задоволений – це
коли покупець купив той товар, який він хотів купити:
2. Незадоволений - це коли покупець, прийшов за товаром, а
його вже розібрали:
3. Формуючий – це
коли покупець купив щойно поступивши нову продукцію.
2.4.2.
Надати консультацію покупцям,
продемонструвати товар, запропонувати супутні, взаємозамінні товари, додаткові
послуги.
Консультацію надаю по таким питанням:
сировина, спосіб обробки, призначення товару, ціна, відповідність з іншими
товарами, правила зберігання. Також я запропоную нові супутні товари та упаковую
цей товар. Потім чітко та ясно покупцю кажу вартість придбаного товару, та
направляю до каси де він розраховується за товар.
2.4.3 Ознайомитись з порядком ведення
книги відгуків та пропозицій в магазині. Проаналізувати записи в книзі.
Книга відгуків повинна бути на видному
місці і при першому проханні покупця необхідно давати йому. Книга відгуків та
пропозицій для того щоб можна було
записати скаргу або подяку продавцю, або колективу всього магазину. Книгу відгуків
видає директор фірми. На першій сторінці ставиться дата коли книга була
розпочата і штамп фірми. Книга розпочинається на початку року, якщо книга
відгуків протягом року не закінчилася то в ній ставиться дата продовження і
штамп фірми. Якщо покупець вимагає книгу відгуків то продавець повинен надати
йому книгу. Книга відгуків повинна провірятися
завідувачем магазину.
2.4.5. Провести
розрахунок з покупцями готівкою та за платіжними картками.
Щоб провести розрахунок з покупцем за
товар треба пробити всю покупку, якщо товар потрібно зважити то ми його важимо
і кажемо суму за товар. Чітко назвати суму всієї покупки, чітко назвати суму
грошей, отриманих від покупця, перевірити їх на детекторі грошей і покласти на
касовий ящик, чітко назвати суму здачі та відати її покупцю разом з чеком,
гроші покупця покласти у грошову скриню.
2.4.6. Проаналізувати
дотримання правил продажу та обміну товарів в магазині.
Повернення
покупки проводиться при наявності чека на товар. Складається «акт на
повернення», першу частину заповнює покупець, а другу сам продавець, кім рядка
«здав», «отримав» і підпису покупця. В акті повернення вказується: перша
частина – прізвище, ім’я, по – батькові покупця, № і серія паспорта, коли
виданий і ким, сума повернення цифрами та прописом, штрих – код або код товару,
найменування, кількість, дата покупки товару, причина повернення, дата
оформлення акту, підпис покупця, № чека, його дата та час видачі чека. Друга
частина включає: прізвище, ім’я, по – батькові покупця, підпис того, хто здав,
прописом сума, яку отримав покупець, підпис того, хто прийняв. «на
інформаційному пункті» і додається копія чека, обмін товару проводиться на
протязі 14 днів, якщо він в належному стані. Повернення проводиться в
присутності старшого касира.
2.5.1.
Підготувати документи для складання товарного звіту у відділі. Скласти товарний
звіт на підставі прибуткових та видаткових документів.
Товарний звіт
складає МВО у встановлених бухгалтерією на бланках, або за допомогою сканера.
Товарний звіт
складається з розділів:
·
адресна частина;
·
прибуткова частина;
·
видаткова частина;
·
звіт по тарі.
Товарний звіт складають на підставі
документів, які підтверджують, надходження і видання товарів. Він фіксує рух
товарів за звітний період. Спочатку в товарному звіті заповнюють адресну
частину, в яку вписують назви підприємства та його відділ, номер товарного
звіту, за який період складено звіт, прізвище старшого по відділу.
Прибуткова частина звіту, в яку
записують з копії попереднього звіту, залишок товарів і тари на початок дня,
назва документа, номер документа, число, назву постачальника і на яку суму
отримано товарів.
Послідовно записують усі документи, які
підтверджують надходження товарів за
звітний період.
Видаткова частина звіту, вносять
квитанції про здачу виручки, документи про продажі в кредит, розрахунковому
рахунку, різні акти (уцінку, нестачі, псування, повернення поставщику).
На зворотній стороні звіту складається
розгорнутий звіт по тарі, в який записують: найменування тари, ціну, залишок на
початок дня, прибуток, видаток, кількість суми.
Товарний звіт підтверджує МВО і
передають в бухгалтерію під підпис і перевірку.
2.5
Ознайомитися з обліком товарно – матеріальних
цінностей в магазині. Ознайомитися з порядком проведення інвентаризації товарно
– матеріальних цінностей у відділі та магазині та документами.
Інвентаризація запасу
має проводитьсь систематично, хоча б один раз за розрахунковий період і є
законною вимогою, що регулюється обліковим положенням.
Метою процесу
інвентаризації є контроль наявності та вартості наявного товарного запасу, що
впливає на отриманий результат. Мають бути інвентаризовані усі товари, що були
закуплені у постачальників для продажу, отримані для цієї ж мети безкоштовні
товари та товари що були отримані у результаті переміщення між магазинами.
Переоцінювання
чи недооцінювання вартості того запасу, що вже існує впливає на обчислювання
дійсного результату не тільки у текучому
розрахунковому періоді, але й у наступному.
Головні
інвентаризації – два рази на рік. Є інвентаризації щомісячні і щотижневі згідно
плану, що його надає фінансовий відділ центрального офісу.
2.6.1.
Підготувати товар і тару до інвентаризації, оформити інвентаризаційні ярлики.
Взяти участь у проведенні інвентаризації та оформленні інвентаризаційного
опису. Ознайомитися з порядком визначення попередніх та кінцевих результатів
інвентаризації.
До проведення
самої інвентаризації у магазині на протязі декількох тижнів має бути проведена
підготовка, що вимагає участі багатьох співробітників. Перед початком
проведення інвентаризації товар до інвентаризації. При інвентаризації присутні
продавці, і два бухгалтера. Перераховують весь товар що знаходиться в
приміщення для зберігання товару. Коли товар перерахували то переходять в
торговельний зал, але магазин при цьому закривається перед початком
інвентаризації. Співробітники бухгалтерії мають забезпечити точні ймовірні
результати інвентаризації. Усі великі
різниці та відхилення аналізуються керівником відділу. У випадку необхідності
він знов перераховує та підтверджує чи не підтверджує кількість товарів, що
перерахована. При цьому він враховує приймання, продаж та інші переміщення
товару та інші пересування товарів, що були виконані з часу інвентаризації.
3. Робота на ККС
3.1.
Ознайомитись з безпечними умовами праці при роботі
на ККС. Ознайомитись з типом та будовою ККС, що виконується у магазинні.
Працювати на касі можуть тільки особи, які досягли 18 років. До роботи на
касі допускаються особи, які опанували правила експлуатації апарата, які
пройшли інструктаж з техніки безпеки та пожежної.
Робоче місце касира повинно бути обладнане двополюсною вилкою та
спеціальною розеткою із заземленим контактом. Перед вмиканням апарата в мережу
необхідно оглянути сам апарат, вилку, шнур, розетку і переконатися в їхній
справності. Вмикати касу в мережу необхідно тільки через спеціальну заземлену розетку.
Всі частини каси, через які проходить
електричний струм, повинні бути добре ізольовані.
Забороняється залишати увімкнену касу без нагляду. Не допускаються
втручання в роботу апарата під час робочого циклу. Забороняється застосовувати
саморобні запобіжники, не розраховані на передбачений технічною характеристикою
даної каси струм, вмикати в мережу касу без запобіжника.
3.2.
Ознайомитись з організацією робочого місця, касира
та підготовкою каси до роботи.
КАСИР ПОВИНЕН ЗНАТИ:
·
Постанови, розпорядження, накази, а також інші керівні та
нормативні документи, що стосуються
роботи підприємств торгівлі та проведення касових операцій;
·
Форми касових банківських документів;
·
Правила приймання, видавання, приймання та зберігання
грошових коштів та цінних паперів;
·
Порядок оформлення прибутвоко – розхідних документів;
·
Ліміт залишків касової готівки, що встановлена для
підприємства правила забезпечення їхньої цілісності;
·
Правила ведення касової книги, складання касового звіту;
·
Правила та методи організації обслуговування покупців;
·
Правила експлуатації контрольно – касової машини та
обчислювальної техніки, Законодавство про працю;
·
Правила внутрішнього розпорядку;
·
Правила та норми охорони праці;
·
Правила техніки безпеки виробничої санітарії та гігієни,
протипожежної безпеки, громадянської оборони.
Функціональні обов’язки:
Касир здійснює операції по відображенню на комп’ютері усіх отриманих від
покупців грошових сум згідно з Положенням по використанню для контрольно –
касових машин певного типу.
Визначає для кожного покупця загальну суму покупки за показниками
контрольно – касової машини чи за допомогою обчислювального пристрою та
оголошувати її покупцям.
Отримує від покупця гроші за придбані товари згідно суми, що названа
покупцеві чи ту, що вказана на цінниках із зберіганням наступного порядку:
·
Чітко називає суму отриманих грошей та кладе отримані від
покупця гроші у полі зору покупця окремо від будь – яких грошей;
·
Відтворює на контрольно – касовому апараті чек;
·
Називає суму решти, що належить покупцю, складає отримані
гроші у касу та видає покупцю решту грошей разом із чеком (паперові купюри та
розмінна монета видається касиром одночасно).
У кінці зміни знімає показники каси та здає отримані від покупців гроші
старшому касиру. Забезпечує безперебійну роботу каси та знаходиться у робочий
час на своєму робочому місці. Касир може залишати своє робоче місце тільки зі
згоди старшого касира.
Здійснює чітке та ввічливе обслуговування покупців та утворює для них
зручні умови, контролює відсутність порушень правил торгівлі, приймає заходи по
забезпеченню відсутності черг.
Вживає заходи по попередженню та ліквідації конфліктних ситуацій.
Інформує керівництво про наявні недоліки у обслуговуванні покупців та
заходах, що були вжиті для їх ліквідації. Підтримує на робочому місці атмосферу
доброзичливості, надає особистий приклад у обслуговувані покупців. Касир має
бути терплячим та уважним при роботі з
клієнтами.
Забезпечує чистоту та порядок на робочому місці. Утримує трудову та
виробничу дисципліну, правила та норми охорони праці, вимоги виробничої санітарії та гігієни, вимоги протипожежної
безпеки та громадянської оборони. Виконує вказівки адміністрації підприємства.
Знаходиться на робочому місці у форменому одязі, повинен мати охайний зовнішній
вигляд.
Права:
·
Приймати певні дії по забіганню конфліктних ситуацій та
причин, що їх спричинили.
·
Давати пояснення, що їх спричинило.
Відповідальність:
Касир відповідає за:
·
Невиконання обов’язків. Неправильну інформацію про стан
виконання отриманих завдань та доручень, порушення строків їх виконання.
·
Невиконання наказів та розпорядження безпосереднього
керівництва, та адміністрації підприємства.
·
Порушення правил внутрішнього трудового розпорядку та
правил протипожежної безпеки та техніки безпеки, що встановлені на
підприємстві.
·
Розголошення комерційної тайни.
·
Втрату, ушкодження та нестачу грошей чи інших
матеріальних цінностей необхідно узгоджувати з касиром за допомогою договору
про повну матеріальну відповідальність.
Умови робити:
Порядок та режим роботи касиру зумовлюється згідно правил внутрішнього
розпорядку, що встановлені на підприємстві.
Загальні відомості:
Отримавши посаду касира ви приймаєте на себе високу відповідальність. Тому
вам необхідно дотримуватись наступних правил:
·
Мати акуратний зовнішній вигляд
·
Спокійно та впевнено і точно сканувати та проводити
розрахунок через касу
·
Дякувати за покупку та не забувати про привітні, дружні
вирази «До побачення», «Приходьте ще», «Дякую за покупку».
Персонал каси відповідає за:
·
Розмінні гроші
·
Чистота каси, транспортеру, місця біля каси
·
Своєчасна заміна касової контрольної стрічки
·
Персона каси можу бути долученим до других видів робіт у
магазині
·
Товар, що був залишений на касі покупцем має бути
повернений до відділу.
Початок робочого дня:
1. Прихід на роботу
за 30 хвилин до початку робочого дня;
2. Підготувати касу
до роботи:
·
Зняти службові чеки та вложити у касову скриню разом з
грошима;
·
Перевірити чистоту
робочого місця;
·
Включити стрічку транспортера каси;
·
Включити спектр (детектор валют);
·
Відкрити шлагбаум між касами;
Обслуговування покупців:
·
Завжди привітне звертання до покупців (вітатися та
посміхатись);
·
Усі дрібні товари повинні пройти через стрічковий
транспортер;
·
Перший товар повинен бути упакованим;
·
Пересунути візочок далі та перевірити, чи всі товари
викладені з візка;
·
Великогабаритні покупки, що знаходяться у візку мають
бути першими у чеку;
·
Обов’язково поцікавитись у покупця, чи потрібна йому
упаковка (пакет) та поцікавитись їх кількістю;
·
Слідкувати за тим, щоб ціна та назва товару співпадала;
·
Усі молочні, м’ясні та рибні вироби пакувати у окремий
одноразовий пакет;
·
Цікавитися у покупця про спосіб оплати покупки
·
Голосно та читко назвати суму покупки;
·
Перерахувати суму грошей, що дав покупець, перевірити на
детекторі валют та назвати суму вголос;
·
Решту перерахувати при покупцеві та віддати йому разом з
чеком обов’язково оголосивши суму решти;
·
Тільки після того, як покупець впевнився, що грошова сума
решти правильна, суму грошей, що отримана від покупця по чеку можна покласти до
грошової скрині;
·
Подякувати за покупку та запросити в магазин знову,
«Велике спасибі! До побачення!»;
·
Обов’язково звернути увагу на сигнальні лампочки на
регістраторі про закінчення контрольної стрічки та вчасно поміняти використану
стрічку на нову.
Розмінні гроші – це сума що видається при початку роботи 200 гривень.
Касова скриня для грошей: кожний день касирам видається грошова скриня с
початку робочого дня в центральній касі.
Недостача – кожна недостача повинна бути виплачена касиром.
Касири не суть велику відповідальність за усю суму грошей в касовій скрині.
3.3.
Відпрацювати навички техніки розрахунків з покупцем.
Порядок розрахунків з покупцем готівкою, за кредитними картками.
Розрахунок з покупцем готівкою: пробити товар на касовому апараті, чітко
назвати суму за товар, отримати гроші від покупця, чітко назвати суму отриману
від покупця, провірити гроші на детекторі валют, покласти їх на касову скриню,
дочекатись чек, голосно сказати суму здачі, із чеком віддати здачу.
3.3.2.
Порядок повернення грошей покупцю за повернутий товар. Документальне оформлення
повернення грошей покупцю.
Повернення грошей: видає гроші
згідно чеків, що повертають покупцю.
Повернення грошей здійснюється тільки по чеку, що був виданий у даній касі.
3.3.3.
відпрацювати навички по визначенню платоспроможності державних грошових знаків,
провести розрахунок з покупцем.
Гроші перевіряють на детекторі
валют, але є характерні захисні елементи грошей
1. Водяний знак – зображення світловими лініями елемента Державного герба України –
тризуба, яке повторюється по свій площі банкноти і видиме при розгляді проти
світла.
2. Водяний знак – зображення портрета на білому
полі, що повторює портрет на лицьовій стороні банкноти і видиме при розгляді
проти світла.
3. Захисна нитка – вертикальна темна смужка 0.8 мм.
У товщі паперу, видима проти світла та має напис «Україна», який можна
прочитати за допомогою збільшуваного скла.
4. Мікротекст – слова або цифри, що повторюються по
площі банкноти, які можна прочитати за
допомогою збільшуваного скла.
5. Суміщений малюнок – малюнок,
розташований в одному місці на лицьовій і зворотній сторонах банкнот, всі
елементи якого співпадають при розгляданні проти світла.
6. Рельєфні елементи – елементи
зображення, які вступають над поверхнею паперу і відсутні на дотик.
7. Знак для сліпих – рельєфний елемент, розміщений у
лівому нижньому куті банкноти який відчувається кінчиками пальців і
визначається номінал банкноти.
8. Кодований малюнок – малюнок,
зображення на якому змінюється при розгляді під різними кутами до поверхні
банкноти.
3.4.
Заключні операції при роботі на ККС
1. Підраховують
загальну вартість покупки;
2. Знімають звіт
оператора (денний);
3. Виводимо з каси
наявні гроші;
4. Перевіряємо
виручку по х-зв, з виручкою за покупюрним описом;
5. Якщо є нестача –
надлишок проводиться через ККС
6. Знову виводимо х-зв,
оператора і виводимо з каси наявні гроші;
7. Здаємо гроші в
головну касу магазину, разом з покупюрним описом, х-зв, актом про повернення
коштів, у зв’язку з відмовою від покупки;
8. Знімаємо z-зв, та
заповнюємо книгу КОРО.
3.4.1. Підготовка
грошей до здачі в головну касу.
Здаються гроші один раз на день у вечері
касир робить усі заключні операції. виймає гроші з каси і передає інкасатору,
який везе гроші до головної каси.
Закінчення робочого дня:
·
Підписати контрольну стрічку, що закінчилась з лицьової
сторони;
·
Провести інкасацію каси згідно процедури інкасації;
·
Після інкасації – прибрати робоче місце;
·
Зняти звіти і підклеїти їх до книги КОРО.
Висновок
В період з 16.09.2013 по 26.01.2014 я
проходила виробничу практику в Літківському Споживчому товаристві Продмаг №4,
де я здобула важливий та корисний досвід для своєї майбутньої професії.
Моє завдання – навчитися досконало
оперувати теоретичними знаннями, які я здобув в період навчання. Мені необхідно
було:
1. Навчитися
приймати товар у відділ молочних товарів;
2. Правильно
організовувати робоче місце продавця та продавати товари;
3. Ознайомитися з
асортиментом товарів, скласти заявку на поновлення товару, отримувати товар по
супровідним документам, перевіряти якість, кількість, наявність маркування,
визначати термін зберігання, правила користування;
4. Підготовляти
робоче місце продавця до роботи, а також
підготовка товару до продажу;
5. Організовувати
продаж товарів, обслуговування покупців, вивчити попит покупців, надавати
додаткові послуги;
Під час виробничої практики у відділі молочних товарів я зустрічалася з
покупцями, спілкувалася з ними. Надавала консультацію покупцям, демонструвала
товар, пропонувала супутні товари, взаємозамінні товари.
Таким чином, мною були здобуті такі фахові знання:
1. Ознайомилася з
порядком ведення книги відгуків та пропозицій в магазині, проаналізувала записи
в книзі;
2. Проводила
розрахунок з покупцями готівкою;
3. Складала
товарний звіт на підставі прибуткових та видаткових документів;
4. Інвентиразувала
товар і тару, оформляла інвентаризаційні ярлики. Брала участь у проведенні
інвентаризації та оформленні інвентаризаційного опису;
5. Працювала на
ККС;
6. Відпрацювала
навички техніки розрахунків з покупцем;
7. Розглядала
порядок повернення грошей покупцю за повернений товар та документально
оформляла повернення грошей покупцю.
·
Комментариев нет:
Отправить комментарий